6 septembra, 2021

AkoZarobiť.sk

Ako zarobiť, ušetriť a zhodnotiť peniaze…

Ako Zarobiť Predajom E-Kníh

Eknihy v dnešnej dobe asi netreba nikomu predstavovať. Ale vedeli ste že aj vy môžete vytvoriť eknihu a zarábaťna jej predaji? Na vytvorenie eknihy ju potrebujete napísať takisto ako normálnu knihu (alebo ju dať napísať niekomu inému), ale potom ju rovno môžete začať predávať napríklad vo forme pdf dokumentu.

Tento spôsob je ďalší zo spôsobov ako môžete vytvoriť a predávať svoj vlastný info produkt. Eknihy sú obľúbené nielen u čitateľov, pretože sú “prenosné a skladné“, ale aj u autorov z viacerých dôvodov.

Do eknihy môžete napríklad pridávať video, audio a klikateľné odkazy, čo do normálnej knihy nemôžete.

Publikácia eknihy je tiež oproti klasickým knihám oveľa jednoduchšia. Stačí že knihu napíšete raz a môžete ju predávať znovu a znovu bez toho, aby ste potrebovali papier, vydavateľstvo, dodávateľov a knihkupectvá.

Ale najväčšou výhodou eknihy je to, že jej predaj a distribúciu môžete na internete automatizovať, takže je to vhodný spôsob pre vytvorenie pasívneho príjmu.

Prvým dôležitým krokom je výber oblasti, alebo témy o ktorú majú ľudia záujem

Najlepšie sú tématické oblasti, na ktoré sa zameriavajú ľudia s určitými záujmami, alebo problémami. Je to v podstate to isté, ako keď si vyberáte tému pre váš tématický zameraný blog.

Medzi najlepšie oblasti patria: zdravie, peniaze, vzťahy a záľuby. To sú 4 oblasti o ktorých sa dá povedať, že o nich budú mať ľudia záujem vždy.

Najlepšie je si vybrať takú oblasť/tému v ktorej sa vyznáte a v ktorej môžete pomôcť ľuďom vyriešiť nejaký problém, alebo uspokojiť nejakú potrebu.

Možno ste prekonali rakovinu, alebo inú chorobu a môžete ľuďom poradiť ak majú podobný problém. Možno ste zažili rozvod a môžete poradiť ľuďom s podobným problémom. Existuje množstvo oblastí a ak máte s niečim skúsenosti, prečo nepomôcť ostatným ľuďom? Ekniha je jednoduchým riešením.

Pred tým, ako začnete písať vašu eknihu by ste takisto mali zmapovať trh, aby ste zistili či o ňu bude záujem a aká veľká je konkurencia v danej oblasti. Asi by bolo zbytočné písať rovnakú knihu akých už existujú desiatky.

Zistiť čo ľudia chcú, alebo potrebujú môžete pomocou keywordtool, alebo môžete navštíviť diskusné fóra v danej oblasti, na ktorých ľudia hľadajú odpovede na ich otázky, alebo riešenie ich problémov. Inšpiráciu pre tému vašej eknihy nájdete napríklad aj na odpovede.sk, kde ľudia hľadajú odpovede na otázky, alebo témy, ktoré ich zaujímajú.

Vaša ekniha by mala obsahovať originálne a hodnotné informácie. Cena ktorú stanovíte je iba na vás, ale nemala by byť ani príliš vysoká, ale ani príliš nízka, tak aby sa vám jej tvorba oplatila.

Ak viete o čom bude vaša ekniha, potom je jednoduché ju napísať. Použite na to Microsoft Word, alebo podobný program a keď bude hotová, urobíte z toho pdf. Pozrite si toto video ako jednoducho môžete vytvoriť eknihu v pdf: http://www.youtube.com/watch?v=RddbYyItQVw.

Ak neviete vytvárať grafiku, tak na túto prácu najmite niekoho iného. Na webtrh.cz, weboit.sk, jaspravim.sk nájdete ľudí, ktorí vám urobia grafiku pre váš ebook za pár eur na počkanie.

Vašu eknihu potom môžete predávať prostredníctvom vašej webstránky, alebo blogu, alebo prostredníctvom webstránok niekoho iného. Najlepšie je však mať vlastnú webstránku a webhosting, alebo server, na ktorý eknihu uploadujete. Zákazníkom po zaplatení potom iba pošlete emailom odkaz na ktorom si eknihu budú môcť stiahnuť, alebo ich po zaplatení cez PayPal, či iný platobý procesor automaticky presmerujete na stránku s odkazom na stiahnutie vašej eknihy.

Niekedy môže byť lepšie úzke zameranie

Tak ako sa webstránky zameriavajú na užšiu oblasť a prinášajú z nej najlepšie cielené informácie, takisto môžete úzke zameranie využiť aj pri eknihách.

Rozdiel je iba v tom, že nevytvoríte eknihu, ktorá bude pokrývať celú širšiu tému, ale iba niekoľko stranovú eknihu alebo príručku zameranú na veľmi špecifickú úzku oblasť, respektive na riešenie veľmi špecifického problému.

Ľudia často potrebujú vyriešiť veľmi špecifický problém v krátkom čase a riešenie hľadajú práve na internete. Potenciál tohto trhu je stále veľký, pretože na trhu je malá konkurencia, ale vysoký dopyt po hodnotných informáciách.

Napríklad pred nedávnom som si za 7 eur kúpil zopárstranovú príručku na budovanie spätných odkazov pre webstránky. Je to iba 20 stranová príručka, ale obsahuje veľa zaujímavých možnosti budovania spätných odkazov, ktoré využijem pre moje webstránky.

Čo sa mi na tom páči je to, že neobsahuje veľa informácií o nejakej širokej téme, ktoré nepotrebujem, ale iba riešenie špecifického problému/potreby na ktorý sa zameriavam – ako získať spätné odkazy.

Jednoduché a rýchle riešenie veľmi špecifického problému. Tak by mala vyzerať vaša príručka, alebo úzko zameraná ekniha.

O výbere oblasti, prieskume trhu a konkurencie sa dočítate viac v tomto článku.

Potom si urobte si zoznam všetkých týchto malých problémov, ktoré môžete pomôcť ľuďom vyriešiť a vytvorte malé príručky. Píšem príručky-v množnom čísle, pretože je lepšie, keď vytvoríte niekoľko príručiek zameraných na špecifické problémy v určitej oblasti na ktorú sa zameriavate. Tak dáte vašim zákazníkom na výber príručku pre riešenie ich veľmi špecifického problému, ale zároveň im môžete ponúknuť ďalšie o ktoré môžu mať tiež záujem.

Nedávno som natrafil na príručku o tom, ako získavať cenné kovy ako zlato, striebro, meď atď zo starej elektroniky. Pre každý drahý kov, respektive metódu jeho získavania zo starej elektroniky mali vytvorenú samostatnú príručku, takže v podstate pokrývali túto oblasť, ale pritom dávali ľuďom na výber.

Napríklad keby ste sa zameriavali na oblasť zdravého životného štýlu a stravovania, vaša úzko zameraná ekniha by mohla byť iba o nejakej konkrétnej diéte. Vytvoriť úzko zameranú eknihu je oveľa jednoduchšie a rýchlejšie.

Pri tvorbe úzko zameraných ekníh, alebo príručiek použijete v podstate ten istý spôsob vytvorenia a predaja eknihy ako v predchádzajúcom spôsobe, iba s tým rozdielom, že produkt bude zameraný na veľmi špecifický problém.

Cenu za úzko zameranú eknihu, alebo príručku môžete dať 5, 7, alebo 10 eur, je na vás koľko uznáte za vhodné, ale lacné eknihy sa predávajú ľahšie, pretože zopár eur je pre zákazníka skutočne nízka cena za vyriešenie nejakého problému, ušetrenie niekoľkých hodín, alebo dní práce, alebo oveľa viac peňazí. A pri nízkej cene môžete navyše ponúknuť platbu cez sms, čím zvýšite potenciál predajov, pretože je to jednoduchý spôsob platby.

Vlastnú eknihu môžete mať napísanú a predávať aj behom pár týždňov a môžete si tým vytvoriť extra pasívny príjem.