6 septembra, 2021

AkoZarobiť.sk

Ako zarobiť, ušetriť a zhodnotiť peniaze…

Výber Vhodnej Oblasti Zamerania Pre Váš Web Projekt

Ak chcete na internete zarobiť peniaze, výber správnej oblasti je jednou z najdôležitejších vecí na ktoré sa musíte zamerať. Je to jedna zo základných vecí, ktorá predurčuje či sa vám bude dariť, alebo nie. V tomto článku zo série Ako Vytvoriť Webstránku ktorá vám aj zarobí sa dozviete ako na to.

Tu sú 4 otázky, na ktorých odpovede vám pomôžu vybrať najlepšiu oblasť zamerania:

-Aká téma vás zaujíma, aké sú vaše záľuby, v čom sa vyznáte?

-Je daná oblasť dostatočne populárna?

-Aká je v danej oblasti konkurencia?

-Dajú sa v danej oblasti zarobiť peniaze?

Aká téma vás zaujíma, aké sú vaše záľuby, v čom sa vyznáte?

Myslím si že je jednoduchšie zarobiť peniaze s webstránkou (alebo blogom), ktorá je zameraná na oblasť ktorá je vašim koníčkom, zaujíma vás, alebo v nej máte skúseností ako sa iba snažiť zarobiť peniaze v oblasti o ktorej si myslíte že má na to potenciál. Prečo je to dôležité?

Hlavne keď sa zameriate na vytvorenie blogu, alebo veľkej obsahovej webstránky, je dobré keď je téma aj vašim koníčkom, alebo v nej máte veľa skúseností. Na webstránky chodia ľudia kôli ich obsahu. Vy si môžete vybrať či to bude textový obsah, video, audio, alebo fotografie, ale vždy by to mal byť kvalitný obsah. A skutočne kvalitný obsah môžete vytvárať iba keď viete o čom hovoríte a daná téma vás naozaj zaujíma.

Z vlastnej súsenosti môžem povedať, že blogy, alebo webstránky ktoré som rozbiehal neboli vždy rovnaké. Tie ktoré ma nebavili a vytváral som ich iba pre peniaze neboli až také úspešné ako tie, ktoré boli zamerané na témy, ktoré ma bavia. Neboli až také úspešné preto, lebo ma nebavili a nevkladal som do nich potrebný čas a zapálenie. Naopak tie weby na ktorých ma baví pracovať sú väčšinou úspešné a samozrejme zarábajú aj viac peňazí.

Takže položte si tieto otázky: Čo vás baví robiť, čo je vašim koníčkom? V ktorej oblasti máte veľa skúseností a vedomostí? Alebo čo by ste chceli robiť, ktorej oblasti by ste sa skutočne chceli venovať aj keď zatiaľ sa jej nevenujete?

Je daná oblasť dostatočne populárna?

Téma vašej stránky by takisto mala byť zaujímavá aj pre iných ľudí, pretože na to aby ste na internete zarobili peniaze potrebujete na vašu stránku dostať čo najviac návštevníkov. Obsah vašej stránky je v podstate produkt na ktorom zarábate peniaze. Keď váš obsah nebude nikoho iného okrem vás zaujímať, alebo bude zaujímať iba veľmi málo ľudí, nedosiahnete dostatočnú návštevnosť a tým pádom ani zisk.

To znamená, že by ste si mali vybrať oblasť o ktorú sa zaujíma dosť ľudí. A najlepšie ak je to oblasť v ktorej môžete pomôcť ľuďom s vyriešením ich problémov.

Vo všeobecnosti sú najlepšie témy zdravie, vzťahy, peniaze a koníčky. Samozrejme nie je dobré sa zameriavať na príliš veľkú oblasť, pretože aj keď môžete dosiahnúť vysokú návštevnosť, zvyčajne natrafíte aj na príliš vysokú konkurenciu a to tiež nie je dobré.

Najlepšiee je si vybrať špecifickejšiu-viac cielenú oblasť, v ktorej môžete vybudovať dostatočne vysokú návštevnosť, ale v ktorej nie je príliš vysoká konkurencia, takže sa v nej môžete presadiť, a najlepšie dominovať. Napríklad vaša webstránka nebude zameraná na širokú tému ako šport, ale iba na tenis, alebo fitness a podobne. Vtedy dokážete nielenže presadiť vašu stránku ľahšie, ale aj ľahšie zarobíte peniaze, pretože budete mať cielenú návštevnosť.

Určiť potenciálnu návštevnosť oblasti na ktorú sa chcete zamerať je veľmi jednoduché. Vytvorte si zoznam 5-10 kľúčových slov na ktoré budete stránku, alebo blog optimalizovať. Tieto použijete aj pri analýze konkurencie a profitability oblasti a samozrejme pro optimalizácií webstránky.

Keď si vyberiete napríklad tému fitness, vaše kľúčové slová môžu byť: fitness, fitness cvičenie, fitness cviky, formovanie postavy, ako sa zbaviť celulitídy, zdravé chudnutie atd…Sú to slová ktoré vystihujú hlavné témy ktoré ľudia nájdu na vašej stránke.

Keď budete mať zoznam kľúčových slov, ktoré vás napadnú použite nástroj pre kľúčové slová od google kde zistíte koľko ľudí mesačne vyhľadáva dané výrazy. V ľavom paneli máte tri voľby: „voľná“ „presná“ a „frázová“. Vyberte si presnú, to je počet vyhľadávaní presne takého kľúčového slova, alebo slovného spojenia aké zadáte. A tiež nezabudnite nastaviť filter vyhľadávania pre jazyk a krajinu na ktoré sa chcete zamerať. Na základe týchto údajov môžete odhadnúť potenciálnu návštevnosť vašej stránky keď bude medzi prvými stránkami vo výsledkoch vyhľadávania v googli na dané výrazy.

Keď zadáte hlavné kľúčové slová, tento nástroj vám tiež ukáže príbuzné výrazy, ktoré ľudia vyhľadávajú cez google. Vaše kľúčové slová na ktoré budete optimalizovať webstránku by mali mať dostatočný počet vyhľadávaní. Minimálne niekoľko stoviek až niekoľko tisíc vyhľadávaní mesačne.

Keď vytvárate blog, mali by ste sa zamyslieť aj nad tým, či je oblasť dostatočne veľká aby ste mali o čom písať z dlhodobého hľadiska. Napríklad keď vytvoríte webstránku o krmivách pre psov, môže mať iba niekoľko stránok ale môžete zarábať na affiliate programe nejakého eshopu, alebo PPC reklame. Keby ste však vytvorili blog o krmivách pre psov, zachvíľu by ste asi nemali o čom písať. Takže pre blog je vhodnejšia širšia oblasť.

Aká je v danej oblasti konkurencia?

Jednými z mojich prvých web stránok boli webstránky v angličtine zamerané na témy ako poistenie, hotely, prenájom áut. Prečo som si vybral tieto témy? Preto, lebo to boli MFA webstránky vytvorené pre PPC reklamu a vyberal som si najlepšie platené kľúčové slová(s najvyššou cennou za klik na PPC reklamách), lebo som si myslel že je to najlepší spôsob ako zarobiť viac peňazí. Mýlil som sa, pretože tieto oblasti mali extrémnu konkurenciu, na ktorú som nejako pozabudol…

V týchto oblastiach je extrémne vysoká a silná konkurencia, ktorá sa v podstate ani nedá prekonať. Výsledok? Strašne veľa práce s tvorením obsahu, optimalizáciou pre vyhľadávače a budovaním odkazov a webstránky sa aj tak nenachádzali na požadované výrazy ani na 10tej stránke v google a preto namiesto dobrých zárobkov to bolo iba pár centov, niekedy dolárov denne.

Určitá konkurencia však nemusí automaticky znamenať, že sa s vašou webstránkou, alebo blogom vôbec nepresadíte, alebo že nezarobíte žiadne peniaze. Skôr naopak primeraná konkurencia znamená, že sa v danej oblasti dajú zarobiť peniaze.

Ale snažiť sa presadiť v extrémnej konkurencii je nezmysel, lebo je to skoro nemožné, alebo veľmi ťažké. Preto by ste mali zistiť aká je v danej oblasti konkurencia a podľa toho zvážiť či sa vám oplatí na túto oblasť zameriavať.

Najjednoduchší spôsob ako zmapovať konkurenciu je použiť Google. Znovu použijete vaše hlavné kľúčové slová, ktorých zoznam ste si vytvorili. Zadajte ich po jednom do google a urobte prieskum stránok na prvej, prípadne aj druhej stránke s výsledkami. Vy sa potrebujete s vašou stránkou dostať medzi prvé výsledky(najlepšie do prevej trojky) na dané kľúčové slovo, lebo tie stránky získavajú najväčšiu návštevnosť.

To či sa tam môžete dostať vám ukáže práve prieskum konkurencie v Google. Ďalšou pridanou hodnotou prieskumu konkurencie je aj to, že zistíte aký obsah majú ostatné weby. Prvých 10 webstránok v googli(prvá strana s výsledkami) na zadané kľúčové slovo vám ukáže akú máte konkurenciu.

Čo potrebujete zistiť je koľko je stránok s podobným zameraním ako vaša a na akej úrovni sú. Potrebujete zistiť aký majú pagerank, koľko a akých kvalitných odkazov z iných stránok na nich smeruje a aký kvalitný majú obsah. Čím vyšší pagerank konkurenčné webstránky budú mať a čím viac odkazov na nich smeruje, tým väčší problém budete mať s ich prekonaním vo výsledkoch vyhľadávania v Google.

Napríklad ak sa budete chcieť pokúsiť s vašou novou webstránkou prekonať stránku ktorá má PR 5, alebo viac a smeruje na ňu niekoľko tisíc odkazov z iných stránok, budete mať čo robiť.

Naopak keď na prvých miestach v google nájdete stránky s PR3 alebo menej a s niekoľko desiatkami, alebo stovkami odkazov, tak prekonať ich nemusí byť až taký problém. Môžete to dokázať za niekoľko týždňov, alebo mesiacov.

To aký má webstránka PageRank a koľko na ňu smeruje odkazov môžete zistiť pomocou rôznych nástrojov. Pagerank môžete zistiť pomocou http://checkpagerank.net/ a počet spätných odkazov, ktoré na nich smerujú pomocou opensiteexplorer.org a/alebo backlinkwatch.com.

Je tu ešte jeden nástroj, ktorý vám ešte uľahčí prácu, pretože do neho nemusíte vkladať ulr stránok po jednej manuálne, ale vidíte všetky údaje priamo pri výsledkoch vyhľadávania v google.

Je to add-on pre mozzilu firefox, ktorý si nainštalujete do prehliadača a priamo vo výsledkoch vyhľadávania google uvidíte aký má každá webstránka pagerank, koľko má odkazov a iné údaje. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/seoquake-seo-extension/?src=search. Super nástroj!

Okrem toho by ste sa mali pri prieskume konkurenčných webstránok zamerať ešte na tri veci, ktoré vám pomôžu objaviť nové možnosti:

  1. Všimnite si čo robí vaša konkurencia a hľadajte spôsoby ako sa môžete odlíšiť, alebo čo sa dá robiť lepšie.
  2. Všimnite si akými spôsobmi monetizuje webstránky vaša konkurencia.
  3. Medzi webstránkami vo výsledkoch vyhľadávania(medzi konkurenciou) hľadajte potenciálnych partnerov! Napríklad s majiteľmi iných blogov sa môžete dohodnúť na nejakej spolupráci, alebo publikovaní hosťovských článkov na ich blogu a budovať tak odkazy a návštevnosť svojmu webu a vzťahy s ostatnými blogermi.

Dajú sa v danej oblasti zarobiť peniaze?

Ak vám ide o zarábanie peňazí s vašou webstránkou, tak pri výbere oblasti by ste mali myslieť v neposlednom rade aj na to či sa v nej dajú zarobiť peniaze. Inými slovami či existujú spôsoby a dostatočný potenciál na zarobenie peňazí. Keď ste si vytvorili pre vašu webstránku, alebo blog plán, tak potom viete ako na nej chcete zarábať peniaze. Teraz potrebujete zistiť či sa v danej oblasti takto dajú zarobiť peniaze. Na to existuje niekoľko jednoduchých indikátorov:

Prieskum v Google

Už len letmý náhľad do google vám môže dosť napovedať. Keď do google zadáte vaše kľúčové slovo, už na prvý pohľad vidíte či je v danej oblasti vysoká konkurencia, ako sú optimalizované stránky a koľko reklamy sa nachádza v google na vami zadaný výraz. To sú tie platené výsledky navrchu, naboku a niekedy aj naspodku.(obrázok nižšie).

Všimnite si množstvo reklám pri výsledkoch vyhľadávania. Čím viac reklám a konkurencie, tým profitabilnejšia je daná oblasť, ale tým ťažšie je sa v nej presadiť. Naopak keď tam nenájdete žiadne reklamy, znamená to že na zadané slovo nikto neizeruje a môže to znamenať že sa v danej oblasti nezarábajú veľmi peniaze. Ale vždy urobte prieskum pre niekoľko kľúčových slov, nie iba jedno hlavné.

Pozrite aj koľko je na vami zadané kľúčové slovo výsledkov vyhľadávania v Google. Je to to číslo nad výsledkami. Čím viac je na zadané slovo výsledkov, tým viac je konkurencie. Ideálne je do 1000000 výsledkov, pretože vtedy je jednoduchšie dostať stránku na prvé pozície v Googli.

Google Adsense

Google adsense je klasický spôsob monetizácie webstránok. Tie reklamy, ktoré vidíte pri výsledkoch vyhľadávania v Google na vaše kľúčové slová sú rovnaké reklamy, ktoré sa môžu zobrazovať na vašom webe. Čím viac reklám sa v Google nachádza v danej oblasti, tým viac sa platí za klik a tým viac zarobíte na aj vašom webe keď použijete tento spôsob monetizácie. A takisto budete mať na webe lepšie cielenejšie reklamy, pretože ich bude viac.

Pomocou google reklám môžete takisto zistiť či ľudia alebo firmy ktoré nimi propagujú svoj biznis, alebo produkty nepoužívajú takisto affiliate program, pre nejaký ich produkt, alebo službu. Ak hej, potom ich môžete propagovať na vašom webe(ak to nie je v rozpore s vašim biznisom) a monetizovať ho pomocou affiliate marketingu.

Affiliate produkty

Affiliate programy, ktoré som spomenul vyššie sú jedným zo spôsobov monetizácie webstránky, ktoré stoja za to. Urobte prieskum trhu a zistite či sú vo vašej oblasti nejaké affiliate programy, ktoré môžete propagovať. Už pri prieskume webstránok, ktorý ste robili by ste si mali všimnúť ako monetizuje webstránky vaša konkurencia, či existujú nejaké affiliate produkty, ktoré môžete propagovať. Ak sa nachádzajú nejaké affiliate programy vo vašej oblasti, môžete ich nájsť v katalógoch affiliate programov, alebo hľadaním cez google.

Vlastné produkty

Jedným z kritérií pri výbere oblasti môže byť aj potenciál pre predaj vlastných produktov. Predajom vlastných produktov môžete skutočne využiť potenciál trhu a znásobiť váš príjem. Viete si predstaviť nejaké produkty, ktoré by ste mohli predávať návštevníkom vášho webu?

Napríklad keď si vytvoríte blog o psoch, môžete vytvoriť rôzne vlastné produkty od infoproduktov ako video kurzu, alebo eknihy pre výcvik psov až po oblečenie, alebo hračky pre psov. Je to iba príklad, ale niektoré oblasti sú vhodnejšie na predaj vlastných produktov ako iné. Keď budete mať napríklad blog o astronómií, tak tam nie sú veľké možnosti pre vytvorenie vlastných produktov a vôbec akejkoľvek monetizácie.

Takže teraz viete ako si vybrať najlepšiu oblasť zamerania, alebo tému pre vašu webstránku či blog. Neponáhľajte sa s tým a urobte poriadny prieskum trhu a premyslite si všetky potrebné kritériá pre výber najlepšej oblasti.

Vytvorte si normálny podnikateľský plán pre vašu webstránku, ktorý bude obsahovať všetky potrebné veci. Od zamerania vášho webu, jeho názvu (deň 2), konkurencie, ako ho budete monetizovať až po marketingovú stratégiu. Keď budete mať vytvorený plán, môžete začať vašu webstránku budovať.