31 januára, 2024

AkoZarobiť.sk

Ako zarobiť, ušetriť a zhodnotiť peniaze…

Ako Naplánovať Web Stránku

Prečo je dôležité mať plán pre webstránku?

Pokiaľ nechcete vytvárať webstránku iba tak pre zábavu, ale chcete na nej zarábať peniaze, prípadne ju vytvoriť pre iný konkrétny účel, potom je vytvorenie plánu nevyhnutnosťou.

Niektorí ľudia sa pri tvorbe webstránok spoliehajú na náhodu, respektive je to ich nevedomosť a potom neskôr (keď už môže byť neskoro) zistia, že zabudli na veľa vecí a že ich biznis nefunguje tak ako má. Preto by ste si mali pre vašu webstránku vytvoriť normálny (aj keď iba jednoduchý) podnikateľský plán.

Základom dobrého naplánovania webstránky je presne vedieť, čo chcete dosiahnúť, respektive čo chcete aby dosiahla vaša webstránka.

Aký účel má spĺňať vaša webstránka?

Chcete mať statickú webstránku o ktorú sa nemusíte starať, alebo blog, na ktorý budete pravidelne pridávať nový obsah? Na akú tému bude zameraná? Dajú sa v danej oblasti zarobiť peniaze? To je zopár dôležitých otázok na ktoré musíte mať odpoveď, aby ste presne vedeli čo idete robiť.

Chcete na vašej webstránke zarábať peniaze? Ak áno, tak ako?

Na vašej webstránke môžete zarábať peniaze viacerými spôsobmi. Medzi najbežnejšie patria: PPC reklama (adwords, etarget), affiliate programy, predaj reklamných plôch (bannerov), predaj odkazov, alebo predaj vlastných produktov.

Váš plán by mal obsahovať aj spôsoby monetizácie vašej webstránky. O monetizácií si povieme až nakoniec v siedmom dni, ale môžete si to prečítať už teraz a zvážiť to pri vytváraní plánu pre vašu webstránku.

Ak je vašou odpoveďou, chcem aby mi webstránka zarobila peniaze, tak musíte byť konkrétnejší. Ako presne na nej chcete zarábať peniaze? Budete na nej zarábať peniaze priamo napríklad na reklamných plochách, alebo affiliate marketingu, či predaji odkazov? Chcete aby zákazníci zostali na stránke čo najdlhšie a zobrazili čo najviac stránok (napríklad kôli CPM reklame), alebo aby ju čo najskôr opustili kliknutím na PPC reklamu? Alebo má webstránka za účel predávať nejaké produkty, či získavať klientov pre vás(vaše služby), alebo pre iných ľudí cez affiliate marketing?

Možnosti monetizácie nájdete v ďalších článkoch série ako vytvoriť web stránku a pomôžu vám naplánovať vašu webstránku, takže ju už dopredu pripravíte na to, aby spĺňala účel pre ktorý ju vytvárate.

Napríklad keď chcete publikovať obsah pravidelne, tak je lepšie vytvoriť blog ako statickú webstránku. Keď chcete aby vám webstránka generovala pasívny príjem, tak je lepšie na nej mať obsah, ktorý netreba často aktualizovať atď.

Tým, že budete presne vedieť čo má vaša webstránka dosiahnúť, budete vedieť aj pre koho je vytvorená (cielených návštevníkov) a na základe toho naplánovať jej tvorbu, dizajn a propagáciu, tak, aby čo najlepšie spĺňala svoj účel.

V ďalšom článku sa dozviete čo musíte brať do úvahy pri plánovaní webstránky, ešte pred tým ako ju začnete vytvárať.