5 novembra, 2021

AkoZarobiť.sk

Ako zarobiť, ušetriť a zhodnotiť peniaze…

Ako Vytvoriť Kvalitný Obsah Pre Váš Web, Ktorý Vám Bude Zarábať

Vytvorili ste si web stránku, alebo blog ale tá najdôležitejšia úloha je pred vami. Na vašom webe potrebujete mať obsah, ktorý bude zaujímavý pre návštevníkov a tiež pre roboty vyhľadávačov.

Najskôr sa pozrime čo to je obsah webu. Obsah webstránok môžu tvoriť rôzne elementy ako články, podstránky s iným obsahom (kontakt, o nás, FAQ, podmienky používania, ochrana súkromia a iné informačné stránky), fotografie, grafika, videá, audio nahrávky, ale aj obsah od iných používateľov ako komentáre ku článkom a podobne. Obsah webstránky je v podstate všetko, čo sa môže na webstránke nachádzať.

Vždy by to však mal byť kvalitný obsah, pretože práve to rozhoduje o tom, či na vašu webstránku príde návštevník, ako dlho na nej ostane a či sa ešte niekedy vráti.

Ako prvú vec, ktorú by ste mali urobiť je vytvorenie základných podstránok na vašej webstránke, alebo blogu.

Sú to informačné stránky ako napríklad: kontakt(kontaktný formulár, alebo informácie), o stránke(informácie o vašej webstránke, alebo blogu), podmienky používania a ochrana súkromia.

Sú to základné stránky, ktoré by mala obsahovať každá kvalitná webstránka, alebo blog. To sú veci, ktoré automaticky pridajú vašej webstránke profesionálny dojem a zabezpečia potrebné informácie pre návštevníkov.

Len mimochodom uvediem, že ak chcete vašu webstránku monetizovať pomocou reklamy Google Adsense, mali by ste mať na vašom webe stránku s informáciami o ochrane súkromia a na nej oboznámiť návštevníkov, že ich údaje (IP adresa atď) sú používané pre zobrazovanie relevantnej reklamy.

Potom môžete začať vašu webstránku napĺňať kvalitným obsahom, kôli ktorému ju budú navštevovať ľudia. Ako som povedal, môžu to byť rôzne druhy obsahu, či už texty, obrázky, alebo videá, to záleží na vás a na zameraní vášho webu. Ale čím kvalitnejší obsah budete na stránku pridávať, tým lepšie výsledky dosiahnete.

V dnešnej dobe je publikovanie kvalitného obsahu je jeden z najlepších spôsobov, ako môžete na vašu webstránku priviesť návštevníkov. Tým, že budete mať na webe kvalitný obsah, získate cielenú návštevnosť z dvoch najlepších zdrojov: Z vyhľadávačov a sociálnych médií.

Ako vytvárať kvalitný obsah

Prvá vec na ktorú by ste mali pri vytváraní obsahu myslieť je jeho účel. Prečo píšete článok? Čo tým chcete dosiahnúť? Ak budete presne vedieť, čo chcete dosiahnúť, váš obsah bude nástrojom na dosiahnutie toho. Chcete aby váš článok (alebo obsah na webe) predával, informoval, alebo bavil?

Aj pri vytváraní obsahu pre vašu webstránku si urobte plán, tak ako pri vytváraní samotnej webstránky. Plán potrebujete pred vytvorením webstránky, potrebujete ho pri tvorení obsahu, ale aj pri propagácií a budovaní návštevnosti.

Váš plán pre tvorbu obsahu by mal obsahovať témy, ktoré chcete pokryť a frekvenciu publikovania. Ja si napríklad pre svoje webstránky (hlavne blogy) vytvorím každý mesiac zoznam článkov, ktoré chcem vytvoriť (alebo dať vytvoriť) a publikovať.

Pri tvorbe obsahu pre vašu webstránku si najskôr položte otázky:

  • Kto budú návštevníci môjho webu, pre koho je urobený?
  • Aký typ obsahu, alebo aké informácie títo ľudia potrebujú?

Takže musíte identifikovať návštevníka vašej webstránky, vytvoriť jeho profil a potom identifikovať jeho potreby, alebo problémy, ktoré mu váš obsah pomôže uspokojiť, alebo vyriešiť.

Čo potrebujú návštevníci vašej stránky sa môžete dozvedieť vďaka nástroju na kľúčové slová od Google, ktorý som už spomínal skôr. Ak identifikujete potenciálne potreby, alebo problémy návštevníkov vašej webstránky, môžete ich použiť ako zdroje nápadov pre tvorbu ďalšieho obsahu na vašej webstránke.

Povedzme, že máte blog o chudnutí. Základný problém vašich návštevníkov potom pravdepodobne bude nadváha a budú hľadať riešenie ich problému. Do vyhľadávača zadajú niečo ako „ako schudnúť“. Ak tento výraz zadáte do nástroja pre kľúčové slová, ukáže vám počet mesačných vyhľadávaní danej frázy, odhad konkurencie v Google pre dané kľúčové slovo a takisto iné výrazy, ktoré ľudia v danej oblasti vyhľadávajú.

Tieto ostatné výrazy, ktoré vám nástroj ponúkne môžete použiť pre vytvárenie ďalšieho obsahu pre váš web, napríklad iných článkov. Pri vyššie uvedenom príklade by to boli výrazy ako napríklad: „diéta na chudnutie“, „chudnutie v spánku“, „kokteily na chudnutie“ atď. A keď do nástroja zadáte tieto navrhnuté kľúčové slová, ponúkne vám ďalšie nové výrazy atď…

Takto zistíte čo trápi ľudí v danej oblasti a takisto počet vyhľadávaní, takže hneď vidíte, či sa vám oplatí na daný výraz zameriavať, alebo nie. Objavíte požiadavky ľudí, ktorí hľadajú riešenie ich problému a samozrejme sú to nápady na nový obsah pre vašu webstránku, takže si budete istý, že obsah, ktorý máte na webstránke je to, čo ľudia hľadajú.

Ďalšie nápady na obsah môžete tiež získať z diskusných fór, ktoré sú v oblasti na ktorú sa zameriavate. Na diskusné fóra chodia ľudia hľadať odpovede na ich otázky, alebo riešenie problémov, takže je to ideálne miesto pre získanie nápadov na obsah pre váš web. Vyhľadať ich môžete napríklad cez Google, alebo katalógy stránok.

Ďalšou možnosťou je navštíviť portály ako odpovede.sk, kde môžete nájsť množstvo otázok, alebo problémov pre ktoré ľudia hľadajú riešenie. Takisto ideálne miesto pre nápady na nový obsah pre vašu webstránku.

Teraz máte množstvo nápadov na horúce témy pre vašu webstránku, ale to ešte nie je záruka úspechu. Potrebujete vytvoriť (alebo dať vytvoriť) obsah, ktorý bude magnetom pre návštevnosť a vďaka ktorému na vašej webstránke budete zarábať peniaze. V prípade, že ho budete vytvárať sami, tu je zopár tipov:

Vytvárajte hodnotný obsah

Pri vytváraní obsahu myslite na to, aby bol pre ľudí hodnotný. To znamená taký, ktorý ľuďom pomôže vyriešiť problém, alebo im poskytne potrebné informácie. Prečo iné by ste mali vytvárať obsah? Ak vám ide iba o zarábanie peňazí, to je ešte väčší dôvod na vytváranie čo najkvalitnejšieho obsahu.

Zamyslite sa nad tým, akú hodnotu bude mať váš obsah keď ho budete vytvárať iba preto, aby ste nejaký vytvorili.

Ide vám iba o to aby vašu stránku ľudia navštívili, alebo o to, aby si z nej aj niečo odniesli a odchádzali s pocitom že tam našli to čo hľadali?

Hodnotný obsah je kľúčom k vysokej návštevnosti, pretože ľudia na vašu stránku budú odkazovať z ich webstránok sami od seba. Vytvoriť kvalitný hodnotný obsah síce nie je jednoduché, ale určite to stojí za to.

Radšej vytvorte jeden kvalitný článok ako 5 nekvalitných, pretože na internete môžete nájsť rôzne webstránky s nekvalitným obsahom a je ich toľko že ich všetky neprečítate ani za celý život, ale pre kvalitný obsah sa vždy nájde miesto. Vždy keď budete vytvárať akýkoľvek obsah pre vašu webstránku, či už to bude text, video, alebo audio, pokúste sa ho vytvoriť čo najkvalitnejší a čo najprínosnejší pre návštevníkov.

Kvalitný obsah nemusí znamenať že článok bude obsahovať všetko čo viete o danej téme. Vlastne by ste ani nemali vytvárať príliš dlhé články, kým si nieste istý, že vytvárate skutočne kvalitný obsah, ktorý ľudí zaujíma.

Ak viete poskytnúť ľuďom to čo potrebujú, alebo čo hľadajú v krátkom príspevku, o to lepšie. Na vašom webe môžete vytvárať kvalitný obsah a navyše ešte odkazovať na iné zdroje, alebo webstránky, ktoré obsahujú ďalšie zaujímavé, alebo užitočné informácie.

Vytvárajte originálny a kvalitný obsah

Hovorí sa to ľahšie ako sa to robí. V dnešnej dobe kedy sú na internete milióny webstránok a blogov je dosť problém vytvoriť celkom originálny obsah. Originálny obsah znamená, že ho nenájdete nikde inde na internete okrem vašej webstránky.

Samozrejme, keď budete vytvárať kvalitný a originálny obsah, pravdepodobne sa objaví aj na iných weboch, pretože na internete je dosť ľudí, ktorí si ho požičajú na ich webstránku, bez toho aby sa vás opýtali. Vtedy budete vedieť, že váš obsah za niečo stojí.

Originálny obsah súvisí s prvým bodom čiže hodnotou. Ak budete vytvárať plnohodnotný obsah a vytvoríte ho vlastným štýlom, potom budete vytvárať kvalitný a originálny obsah.

Nezabudnite vaše texty pred publikovaním na internete skontrolovať (alebo dať prekontrolovať odborníkovi), či neobsahujú gramatické chyby. Nemusíte mať 100% bezchybný pravopis a nobelovú cenu z literatúry, ale keď budú vaše texty obsahovať príliš veľa gramatických chýb, alebo preklepov, vaši návštevníci môžu začať pochybovať o profesionalite vašej webstránky, respektive vás, alebo vašej firmy.

Pokuste sa vytvárať nestarnúci obsah

Existuje veľa druhov obsahu, môže to byť obsah ktorý pomôže ľuďom vyriešiť problém, informačný obsah, novinky, zábavný obsah atď. Všetky druhy majú svoju hodnotu, ale každý má iné použitie. Takzvaný nestarnúci obsah má výhodu v tom, že keď ho umiestnite na webstránku dnes, bude aktuálny a pre ľudí hodnotný aj o niekoľko rokov.

Keď napríklad vytvoríte dobrý článok o tom ako cvičiť brucho, ľudia ho ocenia dnes, ale aj o 10 rokov. To je nestarnúci obsah. Ale napríklad článok z bulvárneho magazínu, alebo nejaká novinka z ekonomiky zapadne prachom behom niekoľkých dní, alebo týždňov.

Prečo je vlastne dôležité vytvárať nestarnúci obsah? Pretože vám to môže priniesť pasívny príjem. O webstránku s nestarnúcim obsahom sa nemusíte starať skoro vôbec a bude vám zarábať peniaze, pretože pre ľudí to bude stále aktuálny obsah.

Najlepšie témy pre nestarnúci obsah sú v týchto štyroch kategóriách: zdravie, vzťahy, financie a záľuby. Sú to populárne oblasti o ktoré sa zaujíma každý a tieto oblasti tu budú vždy. Keď budete vytvárať kvalitný, originálny a nestarnúci obsah, máte skoro zaručený úspech a pasívny príjem z vašich webstránok.

Vytvárajte obsah hlavne pre ľudí, až potom pre vyhľadávače

Roboty vyhľadávačov nevedia čítať text na webstránke. Jediné čo vedia rozoznať, je počet a usporiadanie kľúčových slov v texte. Niektorí ľudia sa to snažia využívať do článku tlačia čo najviac kľúčových slov, aby na nich získali čo najlepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch. Pritom však zabúdajú na to, že obsah by mal byť vytvorený hlavne pre ľudí.

Keď vaše články budete optimalizovať hlavne pre vyhľadávače, môžete tým získať nejakú návštevnosť… Ale je to to, čo skutočne potrebujete? Pravdepodobne nie. Pretože keď príde na vašu stránku naozajstný návštevník a začne čítať text, všimne si, že je napísaný nejako divne, pretože obsahuje príliš veľa kľúčových slov.

To môže spôsobiť, že návštevník vašej stránky po 20 sekundách klikne na tlačidlo „späť“ a ide hľadať inú stránku. A keď to urobí väčšina ľudí, všimne si to aj algorytmus Googlu a vyhodnotí, že vaša stránka nie je pre ľudí zaujímavá a posunie ju ďalej vo vyhľadávaní…

Navyše ak vaše články budú robené pre vyhľadávače, ľudia vašu stránku nebudú odporúčať ich priateľom a je škoda prísť o túto možnosť propagácie. Ľudia zdieľajú iba kvalitný obsah.

Takže nakoniec vám môže prílišná optimalizácia namiesto úžitku iba poškodiť a tvorba obsahu bude len stratou času.

Tým však určite nechcem povedať, že by ste mali zabudnúť na optimalizáciu pre vyhľadávače, pretože z vyhľadávačov môžete získať skutočne kvalitnú cielenú návštevnosť, ale nespoliehajte sa iba na to. Robte vaše články, alebo akýkoľvek iný obsah hlavne pre ľudí (ale nezabúdajte aj na základy optimalizácie pre vyhľadávače) a uvidíte že tým získate oveľa viac.

Dnes už má google sofistikované algorytmy, ktoré na základe množstva údajov vedia vyhodnotiť kvalitu obsahu na vašej stránke. Kedysi to vyhodnocovali iba na základe kľúčových slov na vašej stránke a spätných odkazov ktoré na ňu smerovali z iných webstránok. Dnes sú to stále dôležité veci, ale vyhľadávače vyhodnocujú aj to, ako dlho sa návštevník zdrží na stránke, čo tam robí, na základe údajov zo sociálnych médií a podobne. A to sú najdôležitejšie veci, ktoré sa veľmi nedajú ovplyvňovať umelo. Preto keď budete vytvárať kvalitný obsah pre ľudí, vždy vám to prinesie oveľa viac úžitku.

Ako získať kvalitný obsah?

Obsah webstránok je to, kôli čomu ich navštevujú ľudia a kôli čomu na vašej webstránke zarobíte peniaze. Vytváranie kvalitného obsahu pre webstránky však nie je jednoduché. Vyžaduje to veľa práce, disciplíny a v neposlednom rade veľa vedomostí.

V prípade že sa vám nechce písať články, vytvárať videá, alebo iný obsah, nemusí to prekážkou. Niekedy je oveľa lepšie túto úlohu prenechať niekomu inému. Tak to robím aj ja.

Pre niektoré webstránky si dávam písať články, pretože ja na to nemám čas a v niektorých oblastiach ani skúsenosti. Tým pádom sú články napísané ešte lepšie a ja mám viac času na iné veci.

Ľudí na písanie článkov, alebo vytváranie iného druhu obsahu pre vašu webstránku nájdete na internete. Keď si zadáte požiadavku na portáloch ako webtrh.cz, webdeal.cz, jaspravim.sk, alebo iných podobne zameraných portáloch, prípadne facebookovej skupine určite sa vám ozve niekoľko záujemcov z ktorých si vyberiete na základe referencií a ceny. Alebo nemusíte zadávať požiadavku a stačí si prezrieť sekciu ponuky služieb kde nájdete ponuky rôznych freelancerov.

Ak máte blog, tak jedným zo spôsobov ako získať nový obsah je ponúknuť na vašom blogu možnosť hosťovských článkov. To znamená, že článok na vašom blogu uverejní iný bloger. Vy tak môžete získať kvalitný článok a oni tým získajú prezentáciu na vašom blogu a návštevnosť pre ich blog. Samozrejme na to, aby o publikovanie článkov na vašom blogu mali blogeri, alebo firmy záujem, by ste mali mať blog s vybudovanou návštevnosťou.

Na internete nájdete množstvo zdrojov informácií o tom, ako písať články, ale skoro žiadne neuvádzajú to, že dôležitá je aj psychológia predaja. Ak sa chcete naučiť písať články, ktoré zaujmú ľudí, tak vám odporúčam sa zamerať na informácie o copywritingu. Prečítajte si napríklad knihu Copywriting od Michaely Horňákovej.